En kärleksförklaring till mina barn

Detta är en kärleksförklaring till mina barn;

Jag börjar med den förstfödde:
Erik, du är min fösta stora barnakärlek! Jag minns  på BB när jag höll dig på min arm och inte kunde känna vilket som var din kropp och vilket som var min. När jag strök handen på ditt lilla ben så kändes som om någon gjorde detsamma på mitt. Vi snackar om symbiosernas symbios här! Ortrolig känsla som jag aldrig upplevt förr.
Sen växte du upp till en klok man med otroligt mycket charm och humor samtidigt som du har ett stort djup och ett stort hjärta. Visst du kan ha ett djävla humör också, men det är uppenbart att det inte alltid är så lätt att vara Erik. Jag vet att du tycker att jag är nojjig i bland och lägger mig i -men du vet nog också att jag önskar dig lycka till och att jag har en grundmurad tro på att att du kommer att lyckas med allt du företar dig <3

Sen är det dags för nummer två i barnaskaran- han som i så många år var min lille minste tills han en dag också blev storebror:
Joakim, du är nog den mest behagliga person jag vet! Lugn, snäll, empatisk och bildskön! Du är intelligent och jag hoppas att din musikalitet och starka vilja gör att du når dina drömmars samarkand .Fortsätt att vara dig själv och lita på ditt eget omdöme så skall det nog gå! Du vet att jag alltid sagt att man skall jaga sina drömmar ;) Kanske fick du alltför många gånger stå i skuggan av din storebror och att det är därför  som du ibland känner dig så förfördelad. Men ditt vemod som du har i dig (oavsett om det är ditplanterat av eller medfött) kommer fram när du sjungeroch spelar och gör att det dina covers blir så smärtfyllt vackra och med en annan tolkning än originalet.
Vi som var med kommer väl aldrig att glömma dina vackra toner du bjöd på Ingers begravning <3

Sist ut är min sistfödde som är sin fars förstfödde och som ingen trodde skulle kunna komma till världen - att vi var för gamla. Men du har självklart segrat över alla tvivel och invändningar- så därför heter du Viktor

Viktor, du är kaxig, envis,rolig och snäll med ett grundmurat självförtroende- precis som din far1 Men du har också fått lite från mor din-din känslighet och empati- och feghet när det gäller höjder och karuseller ;)
Det är så roligt att vara gammelmamma och särskilt till dig,älsling. Du är säkert alldeles för bortskämd och vi sätter nog för vida gränser, men du kommer att växa upp i den trygga förvissningen om hur högt älsakd du är av föräldrar och vuxna syskon <3

Till mina "svärdöttrar":

Gabrielle- du är klok, vacker, duktig och intelligent och kompletterar din Erik så bra och ni verkar ha det så roligt tillsammans- därför vågar vi alla tro att eran kärlek är för livet <3
Sara- du är en slags emo-pippi långstrump; söt kaxig ,rolig och smart och så uppenbart förälskad i Jocke att mitt modershjärta smälter <3,
Dessutom har jag en underbar man, men det får bli en annat blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Åh jag fäller en tår när jag läser det här. Jag är så glad över att få vara en del av den här varma familjen/släkten!

2007-09-18 @ 10:18:20
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Mellanlymmeln

Du anar inte hur glad jag är över att ha dig som mamma. Känns inte som att varken jag eller Erik säger detta ens i närheten av så ofta som du förtjänar, men du är verkligen den bästa mamma man kan önska sig.
Visst, du är hönig, men vem bryr sig? Det är ju, som du själv säger ( om man då för tillfället tänker på det eller ens "bryr" sig, har ingen betydelse) så är det av all välmening och att du bryr dig av hela ditt hjärta.
Älskar dig mamma <3

2007-09-18 @ 22:39:32
Postat av: Emo-Pippi

Jag kommer nog aldrig kunna förklara riktigt hur mycket det betyder att ni välkomnar mig så mycket. Ni är underbara allihopa och ja, tack Liselotte för allt stöd jag fått under denna lite smått konstiga period. Du är nog verkligen lika bäst som Jocke säger. :)

2007-09-18 @ 22:50:29
Postat av: Sommartjejen

Hej!
Klart jag kikar in hos dig! Nyfiken på vem du är såklart.
Otroligt vackra ord till dina barn och bonusdöttrar, jag hoppas de läser dem och njuter av att ha en så underbar mamma som dig!
Tänk att vi har varsin Viktor...de är för underbara våra segrare!!
KRAM!

2007-09-19 @ 10:08:40
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Erik

<3 :.)

2007-10-07 @ 12:09:28
Postat av: Erik

tack, det här gjorde min dag. du är bäst mamma!

2007-10-07 @ 12:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0