Sjukskriven :(

Är sjukskriven, denna veckan och nästa. Har dragits med en envis infektion med bihåleinflammation och bronkit under hela oktober och tillsammans med en hög stressbelastning på jobbet så gick det inte längre. Jag sprang in i den berömda väggen (igen) och blev om inte utbränd, så lite vidbränd. Så nu sitter jag här, fullproppad med kortison, antibiotika och är kommenderad att vila och försöka koppla av tankar på jobbet. Stress på jobbet, en nittonåring som huxflux flyttade hemifrån, oro för mamma (se förra blogginlägget) samt att Viktor strular på dagis (många pojkar i dagisgruppen i samma ålder som ALLA vill bestämma och Viktor vill gärna ta till nävarna om HAN inte får bestämma) har tillsammantaget  gjort att allt bara blivit för mycket!!
Men det är inte bara svart just nu- jag vet sen tidigare att detta går över och jag har sett till att få hjälp av företagshälsovården i form av samtalsterapi! Jag är neurotisk och gråtmild just nu- men vet ,j-r annamma, att jag kommer stark ur detta!!    Så- nu var det färdiggnällt!

Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Usch, stackars dig. Det låter som rena ketchupeffekten: allt händer på en gång. Men det är precis som du säger, du är väldigt stark och med din klokhet så klarar man allt! Det får bara ta sin tid. Det är vist att ta den där pausen, för jag vet många människor som bara hade fortsatt gå på och i stället gjort dåligt ifrån sig på jobbet och mått sämre och sämre, vilket i sin tur påverkar alla omkring en. Du har tagit tag i det och då går det allt mot det bättre. :) (Allt det här vet du redan, men jag kan säga det ändå tänkte jag :D)

Hoppas du tar dig tid att vila, läsa böcker eller något så att du inte tänker på allt som är omkring dig. Det är ju som du säger, livet fortsätter ju ändå, även om man är lite svagare i kroppen eller har lite mindre pengar i plånboken. Ett leende kostar ingenting, och det är det enda som i alla fall jag vill ha från dig!

Ta hand om dig! Kram!

2007-11-09 @ 12:18:02
URL: http://gabrielle.blogg.se
Postat av: Liselotte

Tackar för dina varma ord med en tår i ögat- de värmer och stärker. Har kanske aldrig sagt det förr Gabby; men jag älskar dig, gumman!

2007-11-09 @ 19:00:01
URL: http://lillos.blogg.se
Postat av: Terese

Tråkigt att höra att du mår dåligt, men hoppas att det blir bättre snart. Som Gabbe skrev så underlättar det ju att vara medveten om det och att ha tagit tag i det.

2007-11-10 @ 00:35:26
URL: http://www.theshillyshallyhen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0