semester :D

Sitter här på min lediga dag och knopar ihop ett snabbt inlägg. Jag är ledig eftersom jag har jobbat helgen som gick. Sen är det tre arbetsdagar kvar och sen är det SEMESTER !!! Skall bli jätteskönt- det känns som om jag inte skulle orka en dag till !! Detta året har varit turbulent, minst sagt. jag bytte nämligen arbetsplats (dvs sjukhus) i september med allt vad det för med sig; nya människor att jobba in sig med och nya saker att lära sig osv. Dessutom var chefen ny (hon kom från mitt gamla ställe och sen "lockade" hon med mig till sig) Hon tog över efter en chef som gick i pension och som de sista åren nog fört ett kanska tillbakautat chefskap- dvs det hände inte så mycket. Nya chefen däremot är full av ideér och förändringsvilja och inom sjukvården (och säkert andra ställen också) ses inte det av alla med så blida ögon- en del vill att det skall rulla på i gamla spår. Jag tycker däremot att det är spännannde när det händer saker och när man får vara med att jobba fram och lära sig nytt.  Själv  har jag gått med i en grupp  sjuksköterskor och läkare och vi håller på att arbeta fram och utbilda våra kollegor om ett nytt koncept inom akut omhändertagande av den svårt sjuke patienten. Jag har dessutom blivit vald som förtroendevald för facket på min avdelning. Så visst, jag har haft att göra och därför skall det bli så underbart med fyra veckors ledighet.
Nå, vad står då på semesterprogrammet då? Jo semestern inleds med att vi till helgen har karneval i vår stad. Massor av bra artister och grupper invarderar vår stad och jag lovar det finns nåt för alla, gammal som ung. På lördag skall jag och maken samt några goda vänner gå till tälten som innhyst Wallmans salonger och där skall vi först äta gott och sen deras show!! Det ser vi framemot. På fredagen tar vi med oss Viktor och går och ser på nåt barnuppträde och det viktigaste en rejäl sväng på tivolit som satts upp mitt i stan :):) Han skall också få möjlighet att få se det stora karnevalståget (ingen karnaval utan ett sådant ;* ) med sambaorkestrar och vackra lättklädda sambaflickor med stora skimrande kreationer i håret och svängannde kjolar. Sen på lördagskvällen skall han sova hos mormor (det är det bästa han vet) då vi vuxna skall gå på Wallman.
När karnevalshelgen är över, far vi en sväng till vår sommarstuga nån vecka. Tyvärr har vi en del att ordna med där ute, eftersom vi nyss haft inbrott där :(. De tog sängkläder, fotogenlampor, kläder och mattor, gasolvärmare (stugan har ingen el, så vi är beronde av såna saker) motrogräsklippare- ja tom en gammal kökslmatta i plast från 60-talet. Egentligen inga saker av nåt större värde men för oss innebär det ju att allt måste inhandlas nytt och blir ju dyrare förstås. Det som är ledsamt är att denn tidigare ägaren inredde stugan på sextio/sjuttiotalet i tidstypiska tyger i kuddar och draperier (tom ett från Marimekko!) och det vår som ett tidsdokument om hur man inredde då. Mycket av det är borta nu, kuddar med överdrag av tyger som inte finns att få tag på osv är tex försvunnet för alltid:(. Men, men vi får väl göra det bästa av det så att vi kan vara där ute lite i sommar. Det är nämligen det ställe på jorden där jag varvar ner och kopplar av mest! Vi plockar bär och svamp eller bara strövar iskogen och maken drar upp en och anna aborre eller gädda ur sjön. man får heller inte försumma tillfället med en bra sommardeckare i hängmattan. Mmm, lovely!
Vi skal gå på Opera också- utomhus vid vårat Citadell sätter Ystadsoperan upp Puscinis Tosca- det skall bli en upplevelse, tror ja- underbar musik, ju
Dagen efter det bär det av till Polen- fem dagar vid Östesjöns underbara stränder (Norra Europas Riviera)  Snorbilligt också med fint hotell. Är övertygad om att Polen är ett land som kommer mer och mer som turistland, det är fortfarande billigt, vackert god mat och öl och mycket att se i detta gamla land! Rekommenderas!
Oj- det ähär blev lite långt- återkommer i kväll med ett recept, tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: Gabrielle

Hej Lisen! Det är tur att du har din blogg för annars går ju så mycket information via Erik "snurrpettern" Westgren och den mellanhanden kan man inte direkt lita på alla gånger. Exempelvis hade jag skrivit in i kalendern att Wallmans-grejen var på fredag men nu läser jag här att det är på lördag. Bra att veta! :D
Vi kanske åker till Landskrona på fredagen ändå. Hoppas det blir fint väder!
Förresten så kan jag tänka mig att det blir skönt för dig med semester. Det är du verkligen värd! Du är så himla duktig och snäll och tar hand om hela världen runtomkring dig. Du har världens största hjärta!!
Kram /Gabrielle

2007-07-10 @ 16:52:49
URL: http://gabrielle.blogg.se/
Postat av: Liselotte

åh, vad snällt sagt :) du är inte så dum du heller :)

2007-07-10 @ 20:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0