Här kommer jag!!

Jag börjar med att erkänna, jag är den eviga smygläsaren av andras bloggar och bilddagböcker, men nu har jag insett  att det kanske hör till god ton att ha en egen blogg som alla de vars inlägg jag läst kan få läsa.
Om jag får helt kort presentera mig så är jag en 48-årig sjuksköterska och trebarnsmamma. Jag har i mitt första gifte två stora pojkar (Erik 26 och Joakim 19 år) och i mitt nuvarande en liten sladdis (Viktor snart fem) Man kan kanske tro att det är jobbigt med så stor skillnad i åldrar, men jag måste säga att det är bara stimulerande att ha flera roller i sitt föräldraskap som jag har. Jag är för det första mamman till det vuxna barnet och för det andra tonårsmamma till det barn som är på väg ut i livet och med de krav som då ställs på en som förälder (tex att finnas till hands samtidigt som man klipper navelsträngen). Den tredje rollen är den som småbarnsmamma med dagishämtningar oså där. Det är en gåva att vid 43 få bli mamma igen och uppleva allt som nybliven förälder samtidigt som man är mognare och lugnare än vad man var när man var ung och nybliven mamma..
Jag har tänkt använda den har bloggen till berättelser och filosofiska (nåja) betraktelser från min vardag. Ibland kommer jag också bidra med ett och annat matrecept eftersom matlagning är min stora hobby


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0